Egy Lépéssel Közelebb kampányunk célja, hogy a nemek közötti bérszakadék, vagyis a nők és férfiak átlagos bérében megmutatkozó különbség láthatóvá és nyilvánossá váljon, ezáltal hatékony és célzott lépéseket tehessünk annak felszámolásáért. A kampányhoz csatlakozó cégek vállalják, hogy saját felületükön közzéteszik a bérszakadékra mutató adataikat, így nyilvánosan is kiállnak a nemek közötti munkaerőpiaci egyenlőség mellett ezzel példát mutatva más cégeknek is.

A probléma

A nemek közötti bérszakadék hátterében álló okok:

  • a nők nagyobb arányban dolgoznak az anyagilag és társadalmilag kevésbé megbecsült szakmai ágazatokban
  • nehezebben érnek el vezető beosztást, mint a férfiak
  • sokszor még azonos pozícióban is alacsonyabb bérben részesülnek
  • a nők a férfiaknál több időt töltenek gondozási és otthonhoz köthető fizetetlen munkával
  • nagyobb arányban esnek ki átmenetileg vagy végleg a munkaerőpiacról, és többen vállalnak részmunkaidős állást, mint a férfiak.

Ezek ahhoz vezetnek, hogy a nők férfiakhoz viszonyított jövedelemhátránya Magyarországon 17 és 18 százalék között van, ez átlagosan havi 85 ezer forintot jelent. Ebben az ütemben csak 2102-ben számíthatunk a szakadék eltűnésére.

Az Európai Bizottság 2014-es jelentésébenleírja, hogy a bérkülönbség átláthatósága lehetővé teszi, hogy a munkavállalók információt kapjanak a fizetések és juttatások lehetséges különbségéről, így diszkrimináció esetén kiállhassanak a saját és mások jogaiért. Emellett a munkáltatók számára az adatok rendszeres monitorozása lehetőséget biztosít az eltérések mértékének és okainak feltárására, azok megszüntetésére, ezáltal egy egyenlőségen alapuló munkahely megteremtésére.

Az eddigi csatlakozók listája

Miért az átláthatóság az első lépés?

Eddig közel 40 cég és önkormányzat csatlakozott kampányunkhoz, így több mint 50 000 munkavállaló mondhatja el magáról, hogy egy olyan cég vagy önkormányzat alkalmazásában áll, ami nem próbálja elfedni a rendszerszintű problémát, hanem nyilvánosságra hozza a bérszakadékra mutató adatait, ezáltal nyíltan kiáll a nemek közötti munkahelyi egyenlőség mellett.

  • Budapest Brand Nonprofit Zrt.
  • Budapest Gyógyfürdői És Hévizei Zrt.
  • Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
  • Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV)
  • Caravella Cafe
  • Delivery Hero Hungary Kft. | foodpanda.hu
  • FERLING Kft.
  • IKEA Magyarország
  • KAPTÁR közösségi iroda
  • LUSH Hungary Kft.
  • Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) Nőtagozata
  • Magyar Telekom Nyrt.
  • Nappali Bár
  • Oláh és Társa Kft.
  • Pécsi Állatkert
  • Reggeli, Pécs
  • SPAR Magyarország
  • Szakszervezetek Együttműködési Fóruma (SZEF)
  • Tüke Busz Zrt.
  • UX studio
  • Vodafone Magyarország Zrt.
  • WMN Média Kft.
  • Yettel Magyarország
  • Zoska Reggeliző Kávézó
  • Fővárosi önkormányzat
  • IV. kerületi önkormányzat
  • VI. kerületi önkormányzat
  • VII. kerületi önkormányzat
  • VIII. kerületi önkormányzat
  • X. kerületi önkormányzat
  • XI. kerületi önkormányzat
  • XIV. kerületi önkormányzat
  • XV. kerületi önkormányzat
  • XVIII. kerületi önkormányzat

Ha szívesen csatlakoznál cégeddel az Egy Lépéssel Közelebb kampányunkhoz, küldj nekünk e-mailt!