Fogadjátok sok szeretettel egyik legújabb csapattagunkat, Zitát, aki oktatási és ifjúsági koordinátorként csatlakozott hozzánk.

Mesélj egy kicsit magadról: mi a három legfontosabb dolog, amit tudni érdemes rólad?

Karácson Zita, oktatási és ifjúsági koordinátor

A jogi egyetem első éveiben kezdtem el hazai és nemzetközi ifjúsági szervezeteknél dolgozni önkéntesként, ami azon túl, hogy rengeteget segített a szakmai fejlődésemben és új, a világra nyitott embereket hozott az életembe, szívügyemmé tette az ifjúsági munkát is. Itt találtam rá a nem formális képzések világára is, ahol trénerként igazán megtaláltam önmagam, mert lenyűgözött, hogy milyen szuper dolgokra képes az a közösség, melynek tagjai képesek egymástól tanulni.

Amikor pedig épp nem valamilyen képzést tartok vagy fiatalokkal dolgozom (vagy a kettő egyszerre), akkor a politológia tanulmányaimmal próbálok haladni, ahol szintén a politikai és állampolgári nevelést tartom a legizgalmasabbnak.

Mikor és hol találkoztál először az Amnestyvel?

Régóta követtem már az Amnesty tevékenységét, főleg az emberi jogi oktatás területén, amikor 2018 elején végre részt tudtam venni az akkori képzők képzésén. Emlékszem, épp a záróvizsgáim közepén voltam, és borzasztó kimerülten kerültem a folyamatba, viszont elképesztően feltöltött pozitív energiával az a két hétvége. Azóta sok ponton kapcsolódtam az Amnestyhez, voltam elnökségi tag, számos akción és rendezvényen vettem részt, viszont a legkedvesebb emlékeim az órák tartásához, a nyári táboroztatásokhoz és a többi képzővel való közös munkához kötődnek.

Szerinted miért fontos az emberi jogi oktatás?

Úgy gondolom, hogy a minőségi emberi jogi és az állampolgári nevelésnek kiemelt helye van a közoktatásban, hiszen a tudatos, kritikus gondolkodásra és párbeszédre képes állampolgárok képezik minden jogállam alapját. A mai fokozottan polarizált társadalmunkban pedig a tárgyi tudás elsajátításán túl sokkal nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az empátia készségének fejlesztésére, és egymás megértésére, elfogadására. Ezek az alapvető értékékek határozzák meg az emberi jogi oktatási programunkat is.

Mi tartasz a legnagyobb kihívásnak ebben a pozícióban?

Mivel időm nagy részében önkéntesekkel foglalkozom, az egyik legnagyobb kihívásnak mindenképpen az ő lelkesedésük és motivációjuk fenntartását tekintem. Ahhoz, hogy hosszútávon is aktívak és a szervezet iránt elkötelezettek tudjanak maradni, igyekszem a lehető leginkább biztosítani számukra az őket érintő döntésekben való részvétel lehetőségét, és azt, hogy véleményüket konstruktívan becsatornázhassák felénk. Bízom benne, hogy így jobban sajátjuknak érzik majd a közös munkát, és nem utolsó sorban a mi programjaink minőségét is növeli a folyamatos visszajelzésre építés.

Mik a legfontosabb idei céljaid?

Oktatási és ifjúsági koordinátorként kettős feladatot látok el. Célom egyfelől, hogy idén is minél több fiatalhoz jussunk el az foglalkozásainkkal, így közelebb hozva a fiatalokhoz a sokszor összetettnek tűnő emberi jogi problémákat. Másrészt egy új, izgalmas projekt kidolgozásáért is felelős vagyok, melyben azt szeretnénk elérni, hogy a társadalmi témákra fogékony középiskolások is aktívan tudjanak tenni velünk az emberi jogokért. Ennek keretén belül célunk, hogy az oktatási programunkkal, emberi jogi versenyünkkel, vagy általunk más módon megszólított fiatalok 2020 szeptemberétől öntevékeny csoportokat alkossanak, és álljanak ki számukra fontos ügyek mellett.

Bejegyzés helye:Rólunk